ISO standardi | Interne provere | Projekti

Institut za istraživanja i projektovanja u privredi

X Naučno-stručni skup PneUMAtici - PUMA 2018

Poštovane koleginice i kolege,

Pozivamo vas da uzmete učešća u radu X jubilarne naučne konferencije „PneUMAtici 2018“.
Konferencija će biti održana 08. i 09. novembra 2018. godine u Beogradu, u zgradi Privredne komore Srbije, Terazije 23.

GLAVNA TEMA KONFERENCIJE: “Uticaj pneumatika na bezbednost saobraćaja na putevima”
Skup je otvoren i za sve druge teme vezane za proizvodnju, eksploataciju, homologaciju, izbor/prodaju, korišćenje, održavanje i reciklažu pneumatika za putnička i komercijalna vozila.

Teme koje se obrađuju u do sada prijavljenim radovima:

  • Stanje na tržištu pneumatika u svetu
  • Stanje na tržištu pneumatika u Srbiji
  • Pneumatici i bezbednost saobraćaja
  • Analiza uticaja pneumatika u sudarima (domaći i strani)
  • Novi materijali za izradu pneumatika
  • Bezbednost drumskog saobraćaja prema ISO 39001

Konferenciju organizuju Institut za istraživanja i projektovanja u privredi, Privredna komora Srbije, Univerzitet u Beogradu Mašinski fakultet i Srpska Asocijacija uvoznika automobila i delova.

Pozivamo vas da nas kontaktirate putem elektronske pošte: gradimirdanon@gmail.com.
Predstavljanje rada na X jubilarnoj naučnoj konferenciji „PneUMAtici 2018“ je takođe odličan način da vaš rad objavite u posebnom broju našeg partnerskog časopisa „JAES“.
Registrujte se za konferenciju i ne propustite nove informacije o „PneUMAtici 2018".

Prof. Dr Gradimir Danon, predsedavajući Konferencije
Organizacioni komitet „PneUMAtici 2018“
08. novembar -– 09. novembar 2018. godine

Gume punjene vazduhom (pneumatici) namenjene automobilima počele su da se proizvode od 1895. godine. Veoma brzo su zamenile točkove sa čvrstom gumom, koje su bile izvor neudobnosti za putnike i oštećenja za konstrukciju vozila. Pneumatici obezbeđuju bolje prijanjanje na podlogu i absorbuju deo kinetičke energije vozila. Svaka od kontrolnih funkcija (upravljanje, kočenje i ubrzavanje) koje pokreću vozač i/ili aktivni sigurnosni sistemi (protivblokirajući kočni sistem ABS, elektronska kontrola stabilnosti ESC, TCS kontrola vuče) na kraju se prenose na pneumatike, koji su jedini delovi vozila koji su u stalnom kontaktu sa kolovozom. To pneumatike čini ključnom komponentom za bezbednost vozila. Interakcija u kontaktu zavisi i od stanja kolovoza (hrapavost, oštećenja...), vremenskih uslova (kiša, blato, sneg, led...) i temperature okoline.

Možda na prvi pogled nije očigledno, ali odabir pneumatika za vaš automobil ima velike sličnosti sa izborom cipela za izlazak iz kuće. Na raspolaganju nam stoje letnje cipele koji su moderne, lagane i ostavljaju utisak; cipele za jesen koji moraju biti čvrste, pogodne za kišu i kretanje po barama, a da nam se noge ne pokvase; i imamo zimske cipele koje trebaju da su tople i da su bezbedne za kretanje po ledu i snegu. Cipele biramo na osnovu izgleda, udobnosti i možda najvažnije, na osnovu iskustva, kako i koliko odgovaraju uslovima koji nas čekaju kada izađemo na ulicu. Slična logika važi i kod izbora pneumatika. Osnovni zadatak pneumatika, kada govorimo o bezbednosti saobraćaja, je osiguranje dovoljnog prijanjanja guma na putu u različitim uslovima kretanja. Bezbednost vozača, putnika, zajedno sa bezbednošću drugih korisnika puta, bi mogla direktno zavisiti i od vrste i stanja pneumatika na vozilu.

Za bezbednu vožnju pneumatici moraju biti: kvalitetno izrađeni (homologacija), pravilno odabrani (vrsta i dimenzije), propisno napumpani, bez oštećenja i da su sa dovoljnom dubinom dezena protektora.

Kvalitet guma i inovacije igraju značajnu ulogu u bezbednosti vozila. Dizajnirajući pneumatike konstruktori se trude da one zadržavaju visok standard performansi do zakonske granice upotrebe. „Pravi pneumatik“ u kombinaciji sa odgovornim ponašanjem vozača, koje je u skladu sa uslovima puta, značajno povećavaju bezbednost vožnje. Tu su od velike pomoći nove tehnologije i materijali korišćeni pri proizvodnji pneumatika. Dizajn pneumatika koji dobro funkcioniše pod svim uslovima ne postoji. Ovo je naročito važi za zimu kada hladno vreme znači teže uslove za vožnju i povećan rizik od saobraćajne nezgode. U takvim slučajevima pomaže korišćenje zimskih pneumatika, koji su posebno dizajnirani da obezbede optimalne performanse u različitim vremenskim uslovima tokom zime. Tehnologija zimske gume poboljšava sigurnost i pokretljivost na snegu i ledu i omogućava bolji rad u hladnim vremenskim uslovima kada temperatura pada ispod 7°C.

Dobra vest za sve korisnike puteva su i RunFlat pneumatici. Vozači se više ne moraju plašiti da će ostati na nekoj nepoznatoj lokaciji na putu zbog izduvanog pneumatika. Automobil sa probušenim RunFlat pneumatikom može nastaviti vožnju još najmanje 80 km i to brzinom od 80 km/h do prve pumpne stanice ili servisa. RunFlat pneumatici takođe značajno doprinose i bezbednosti na putevima. Doživljavanje udara tokom vožnje, zbog naglog pražnjenja pneumatika, može biti veoma opasno za vozilo i ostale učesnike u saobraćaju. To je situacija u kojoj se vozač mora boriti da održi kontrolu nad automobilom, pogotovo ako je na autoputu i putuje sa velikom brzinom. U takvim prilikama rizikuje da povredi sebe i svoje putnike, a takođe i ugroze bezbednost drugih korisnika puta. U nekim situacijama vozači vozila opremljenih RunFlat pneumaticima nisu ni svesni da je neki od pneumatika ostao bez vazduha pod pritiskom. U tim situacijama pomaže uređaj za nadzor pritiska vazuha u pneumaticima (TPMS). Potencijal TPMS-a za bezbednu vožnju i veću efikasnost potrošnje goriva je prepoznat od strane zakonodavca EU za putnička vozila: prema tome, TPMS je obavezan, od novembra 2014. godine, za sve nove automobile prodate u EU.

Bezbednost saobraćaja na putevima je zajednička odgovornost svih učesnika. Vlast, automobilska industrija, graditelji i upravljači infrastrukture i vozači moraju zajednički raditi na rešavanju izazova koje predstavlja neograničena mobilnost. Međutim, uloga vozača je tu ključna. Najnaprednije tehnologije ne mogu pružiti zaštitu ako se ne koriste ili se ne koriste pravilno. Jednostavna činjenica je da vozači moraju da preuzmu odgovornost za održavanje pneumatika. Tu se najpre misli na izbor pneumatika u skladu sa vremenskim uslovima i godišnjim dobom. Takođe, to uključuje i redovne provere kako bi se obezbedio optimalan pritisak vazuha u pneumaticima i dubinu dezena protektora.

PUMA 2018

Važni datumi

Poziv za dostavljanje radova za X naučno-stručni skup PneUMAtici - PUMA 2018 je otvoren. 

Svi zainteresovani autori mogu prijaviti i dostaviti svoje radove na mejl: gradimirdanon@gmail.com i/ili office@iipp.rs

Detaljni datumski rokovi o slanju naslova i rezime rada kao i dostavljanju kompletnog rada biće blagovremeno postavljeni. 

Prijava rada
Prijava abstrakta Matrica za pisanje rada
Zvanični jezici

Srpski i engleski jezik - Serbian and English language

Kotizacija

Informacije o visini kotizacije biće naknadno postavljene u skladu sa aktuelnim cenama u periodu održavanja skupa. 



Sponzorski paketi
Kontakt

e: gradimirdanon@gmail.com
t: +381 6300751
m: +381 64 2055447

Rezervacija smeštaja i prevoza

Informacije o lokaciji održavanja skupa PUMA 2018 biće blagovremeno naknadno postavljene. 


Klijenti o nama

Naše reference